image

7 Day Recharge: meer focus, energie en geluk in 7 dagen

Maandag 11 januari gaat het starten; mijn allereerste detoxweek. Ik begin dan namelijk met de 7 Day Recharge. Een methode wat bedacht en ontwikkeld is door Hidde de Vries. Toen hij, zwaar overwerkt, bij zichzelf te raden ging, merkte hij dat hij meer behoefte had om zichzelf terug te vinden. Tijdens de reizen naar het buitenland die Hidde maakte, ontdekte hij dat mindfulness, yoga en meditatie daar belangrijke onderdelen in zijn. Dat was het begin van de 7 Day Recharge.

Met de 7 Day Recharge is het de bedoeling dat je een week lang bewust met jezelf aan de slag gaat. Door een combinatie van gezond eten, voldoende bewegen en ontspannen, leer je je focussen op de zaken die voor jou echt belangrijk zijn. Met behulp van opdrachten, video’s, informatie en een aantal beperkingen is het de bedoeling dat na die week mijn energielevel verhoogd is, ik meer focus heb en beter met stress om kan gaan. Dat klinkt veelbelovend toch? Naast het online programma heb ik bij mijn inschrijving ook een bijpassend boek ontvangen. In het boek staat allerlei achtergrondinformatie, maar ook uitleg over de verschillende pijlers (energie, voeding en geluk) van de 7 Day Recharge. Vanuit het online programma zal ik dagelijks e-mails ontvangen met onder andere de dagopdracht. Ik ben heel benieuwd wat dat zal zijn!

Eén van de onderdelen van de komende week is het aanpakken van eetgewoontes en -patronen. Dit is misschien nog wel het meest detox-achtige gedeelte van de week. Om in die gewoontes en patronen inzicht te krijgen, zijn er een aantal do’s en don’ts op het gebied van voeding. Zo zijn suiker, gluten, eieren, vis, vlees, koffie, alcohol, bewerkte producten en zakjes/pakjes verboden terrein. Van alle aspecten van de detox verwacht ik dat ik het op dit vlak het lastigste zal gaan krijgen. Ik hou nu eenmaal van lekker eten en drinken en daar hoort ook af en toe een wijntje en een fijne cappuccino bij. Nou, zeg maar dag met je handje…

Naast voeding staat ook focus op het lijstje van aandachtspunten. Hierin spelen meditatie en mindfulness een belangrijke rol. Iedere dag een half uur eerder opstaan, mediteren, regelmatig een korte pauze houden en letten op de ademhaling. Na de stiltedag van vorige week weet ik dat meditatie mij veel voordelen en vooral rust kan brengen. Ik hoop dat door deze week ook weer te ervaren, waardoor de kwaliteit van leven nog hoger wordt.

Goed, even kort op een rijtje. De 7 Day Recharge betekent een week lang:

  • een half uur eerder opstaan
  • geen telefoon/computer/televisie na 20.30u
  • minimaal 7 uur slaap per nacht
  • iedere dag mediteren en yoga
  • minimaal 30 minuten per dag matig intensief bewegen
  • veel van mijn lievelingsproducten niet eten en drinken
  • meer focus
  • meer energie
  • meer geluk

Let’s start the challenge!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *